Recept: Spicy Garlic Shrimp (of Prawns, weet ik veel)



Greetings y'all. Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost. Ik had het erg druk, dus voor al mijn acht lezers die me hebben gemist, het spijt me.

Maar, ik heb dus iets leuks nu! Ik ben erg into seafood, en garnalen zijn right up there. Als die dingen niet zo duur zouden zijn zou ik ze vaker eten. Ik zou vooral dit recept vaker maken, lekker met je handen eten, en daarna de olie met een stuk brood opvegen.

Ik gebruikte 16/20 garnalen, tot voor kort wist ik niet waar die cijfers voor stonden maar het staat dus voor 16-20 stuks per kilo. Hoe hoger het getal, hoe kleiner de garnalen. So come at me 8/12's!!!

Een snel en makkelijk recept voor garnalen. (Thanks Gordon Ramsay!) (spicy. tasty. succulent. yeah? right. off you go! DONE.)

Ingrediënten
  • 1 kilo garnalen
  • olijfolie
  • 9 teentjes knoflook
  • 4 stuks gedroogde chili
  • boter
  • peterselie
  • citroen
  • zout
  • peper
Benodigdheden
  • tandenstokers (of iets anders dat scherp en puntig is)

Stap 1.

Haal de schijtzak uit je garnalen. Ik wist eerst niet dat dit kon zonder je garnalen te pellen. Dus ik nam het darmkanaal maar voor lief (hmm, crunchy!). Nu ik weet dat ik het kan haal ik het er toch liever uit denk ik. Je mag het er ook in laten, you know, if you're into that kind of thing...

Steek een tandenstoker tussen de achterste twee schalen en haal 'm rustig omhoog terwijl je het darmkanaal meetrekt. Als je het goed doet komt het er in één keer helemaal uit.

Stap 2.

Strooi zout en peper op je garnalen. Je kan vrij veel zout op je garnalen gooien, dit helpt ook om het overtollige water ervan af te halen, tenminste dat zei Gordon Ramsay.

Garnalen

Stap 3.

Verhit een beetje olijfolie in een pan. Snijd je knoflook en je chili fijn.

Moses was here

Stap 4.

Als de olie heet is, doe de knoflook en chili erin. Strooi er een beetje zout en peper op.

Stap 5.

Als de knoflook bruin begint te worden, doe dan de garnalen erin. Doe er niet te veel garnalen in één keer in, maak één laag. Ik had een kilo in 3x gemaakt. Het voordeel van meerdere keren bakken is dat de smaak versterkt, dus je derde lichting garnalen is extra heet en extra lekker. Als de garnalen erin zitten, snijd dan een bosje peterselie fijn.

Eigenlijk is dit al een beetje te veel

Stap 6.

Draai na ongeveer een minuutje of anderhalf (ligt aan de dikte van de garnalen, let op de kleur en doorzichtigheid van de garnalen) de garnalen om. Knijp er wat citroensap overheen.

Stap 7. (optional)

Dit hoeft niet, maar ik vind het lekker. Boter is net als varkensvet en bacon: alles smaakt er beter door. ALLES. Maar als je moet letten op je dieet en bang bent voor je gains kan je dit overslaan. But you missin' out.

Stap 8.

Haal de garnalen eruit en giet de olie eroverheen. Strooi de gesneden peterselie op de garnalen.

Feels good don't it

Stap 9.

Get down and dirty en eet een kilo garnalen. Zorg er in ieder geval voor dat je het hoofd uitzuigt en nooit, maar dan ook echt nooit die olie zomaar weggooit.

Dat was het! Nogmaals hier het filmpje met het recept van Gordon Ramsay en hier een filmpje waarin Gordon Ramsay over iets anders praat.



Morgen heb ik trouwens een hele leuke aankondiging! Dus aan mijn vijf lezers (er zullen er vast een paar zijn afgehaakt na dit artikel) fasten your seatbelts!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten